internet

Jak reklamować stronę internetową

Internet to miejsce zabawy, zdobywania wiedzy, jej udostępniania, dzielenia się poglądami. Internet jest wszystkim czym chcemy żeby był. Już od dawna jest miejscem reklamy. Tak, reklama internetowa to fakt. Mało która firma pozwoli sobie na próbę powstania bez odpowiedniego wsparcia kampanią internetową. To normalne biorąc pod uwagę fakt, że powstaje coraz więcej firm wirtualnych, bez siedziby przygotowanej na przyjmowanie klientów, bez towaru ustawionego na pułkach i personelu. Są to często jednoosobowe firmy robiące furorę dzięki portalom aukcyjnym, gdzie zaczynają swoją działalność od osoby prywatnej sprzedającej używany komputer raz na tydzień kończąc na sklepie internetowym specjalizującym się w sprzedaż używanych sprzętów komputerowych.

Fenomenem reklamy internetowej jest fakt, że często jest ona bezpłatna i może działać globalnie. Tak samo łatwo jest reklamować się w internecie malutkiej firmie mieszczącej się obok mało znanego polskiego miasta  jak prężnie rozwijającej się zagranicznej firmie osiągającej wielomilionowy obrót. Oczywiście należy to traktować z pewnym przymrużeniem oka, bo zawsze gdzieś będzie bariera nie do przeskoczenia, bariera oczywiście finansowa. Ale metody reklamy są dla wszystkich takie same: pozycjonowanie stron, linki sponsorowane, płatne reklamy na portalach społecznościowych . kiedy dwie zupełnie różne firmy zaczynają myśleć o reklamie w internecie chcą osiągnąć to samo a i ich początki będą takie same.

Obie zaczną od utworzenia strony, co logiczne będzie ich dzieliła przepaść jeśli chodzi o rozwiązania techniczne. Gigant pewnie będzie miał serwery dedykowane, mała firma zapewne tanie ich wirtualne odpowiedniki. Różnica będzie też w samej stronie, strona giganta będzie bardzo rozbudowana i pod względem zawartości merytorycznej jak i wykorzystanej na niej technologii graficznej. Ale to nie znaczy że mała firma musi mieć stronę gorszą, będzie po prostu prostsza, mniej warstwowa. Warto też pamiętać że minimalizm jest ciągle popularny i przyciąga uwagę. Wystarczy zajrzeć na stronę producenta komputerów, którego logiem jest nagryzione jabłko. Jasny przekaz merytoryczny i ładna lekka grafika.

Zdjęcie do artykułu znalezione na stronie Pixabay.com

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *