internet

Linki sponsorowane – warto?

Reklama internetowa tak jak jej tradycyjne odpowiedniki jest bardzo rozległą dziedziną, którą trzeba umieć dobrze wykorzystać, by przyniosła wymierne korzyści. Chciałbym trochę przybliżyć usługę oferowaną przez potentata internetowego firmę Google. Jakiś czas temu uruchomiła ona usługę pod nazwą AdWord. Jest to nowoczesna forma reklamy internetowej, zwana popularnie linkami sponsorowanymi, dostępna tylko w wyszukiwarce Google. Na czym ona polega? kiedy w wyżej wymienionej wyszukiwarce czegoś szukamy, poza zwykłymi wynikami wyszukiwania mamy na samej górze strony kilka stron wyróżnionych. Są to te witryny, które korzystają z AdWord i mają być wyświetlane między innymi na hasła, które użyliśmy podczas naszego wyszukiwania.

Zajrzyjmy tam od strony klienta, który chciałby się reklamować. Aby skorzystać z AdWord musimy się zarejestrować, utworzyć nową kampanię oraz określić czego oczekujemy od niej. Czyli, określić zasięg reklamy, czy ma być ona wyświetlana tylko dla wyników osób zamieszkujących Polskę czy może globalnie?. To nie powinno sprawić problemu, bo przy mniejszych firmach raczej nie ma potrzeby aby wyniki pokazywały się na zagranicznych wersjach wyszukiwarki. Kolejnym punktem jest określenie fraz, na jakie nasza reklama ma być wyświetlana. Pozycjonowanie stron miało podobne wymagania odnośnie haseł, ale zaraz wykażę gdzie jest różnica. Otóż przy AdWord nie płacimy za frazę, czyli możemy użyć  ich w dowolnej ilości.

To jest bardzo wygodne rozwiązanie, bo możemy dopuścić różne wariacje naszego hasła, na które nie mogliśmy sobie pozwolić ze względy na koszty przy pozycjonowaniu strony. Gdzie jest haczyk? Przy tej formie reklamy płacimy za jej efekty. Operator usługi pobiera opłatę za kliknięcie, czyli wejście poprzez wyświetlaną reklamę na naszą stronę a nie za sam fakt wyświetlania reklamy. Nie jest jednak tak, że za każdym razem jak ktoś wpiszę frazę, która ma się kojarzyć z naszą witryną, nasza reklama jest wyświetlana. Reklam przypisanych do jednej frazy mogą być tysiące. Dlatego są wyświetlane na zmianę a częściej są wyświetlane reklamy te, gdzie zleceniodawca ustawił wyższą cenę za kliknięcie w reklamę. To jest właśnie haczyk w stosowany w tej formie reklamy.

Zdjęcie do artykułu znalezione na stronie Pixabay.com

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *