internet

Skuteczne pozycjonowanie www

Wartość słowa w usłudze AdWord jest ciężka do ocenienia. Jeśli chcemy np. żeby naszą frazą było „przedszkole warszawa” to musimy ustalić ile jesteśmy w stanie zapłacić za pojedyncze kliknięcie. Tym większą podamy sumę tym częściej nasza reklama będzie wyświetlana a tym samym mamy większe szanse, że przyniesie ona oczekiwany skutek. Jednak jak to zrobić aby zachować równowagę między kosztem a osiąganymi korzyściami? Samemu będziemy uczyć się na błędach, dlatego można skorzystać z pomocy osób, które specjalizują się w prowadzeniu kampanii. Jednak załóżmy, że chcemy to robić sami. Na początek określmy ile chcemy miesięcznie wydać na kampanię.  Proponował bym nie przekraczać pięciuset złotych miesięcznie. Na pierwsze kilka dni testów ustalić limit kampanii na 100 złotych, nie chcieli byśmy poprzez złą ocenę wartości słów stracić całą sumę miesięczną w kilka dni.

Warto zastanowić się nad kilkoma zdecydowanie różnymi frazami, abyśmy mieli jak najbardziej wiarygodne odbicie tego co ludzie najczęściej wpisują kiedy wchodzą na naszą reklamę.  Załóżmy, że tych fraz będzie dziesięć.  Pierwsza „przedszkole warszawa”, to fraza na pewno bardzo popularna i mało precyzyjna. Nie określa, czy przedszkole prywatne czy państwowe, nie mówi też nic o dokładnej lokalizacji. Dlatego przykładowo ustalmy wartość frazy (czyli sumę jaką będziemy płacić za kliknięcie w reklamę) na siedem złotych. Kolejna fraza to „przedszkole Białołęka”, już dużo bardziej precyzyjna, bo odnosi się do konkretnej dzielnicy. Moim zdaniem będzie ona najbardziej cenną frazą. Dla niej ustalimy piętnaście złotych za kliknięcie. Dla pozostałych ustawmy po równo po np. pięć złotych. Następnie uruchommy kampanię i co dwadzieścia cztery godziny przeglądajmy jej statystyki.

Będziemy mogli obserwować ilość wyświetleń poszczególnych fraz i ilość kliknięć. Jeśli widzimy, że jakaś fraza nie jest wyświetlana, lub jest wyświetlana sporadycznie raczej od razu warto ją zastąpić inną. Jeśli frazy, które są dla nas wartościowe są wyświetlane za rzadko, to powinniśmy pomyśleć o podniesieniu sumy za kliknięcie. Jeśli jakaś fraza jest wyświetlana bardzo często i są przez nią częste wejścia na naszą witrynę, może warto trochę obniżyć wartość słowa. Pamiętajmy, że reklama internetowa ma działać za określony budżet cały miesiąc. Będzie mało skuteczna jeśli wyczerpie swoje finanse już w pierwszych dniach. Jest to trochę metoda nauki na błędach ale może pomóc nam zrozumieć w jaki sposób ludzie szukają (w naszym przypadku) przedszkoli. Kolejnym etapem będzie skorzystanie z usługi jaką jest pozycjonowanie stron internetowych.

Zdjęcie do artykułu znalezione na stronie Pixabay.com

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *