internet

Wybór formy reklamy

Wybór dobrej frazy to ciągła walka z konkurencją, dobre hasła są ciągle pozycjonowane i ciężko się przebić na szczyt listy wyników. Warto wspomnieć, że nieograniczona liczba witryn może być pozycjonowana na te same hasła. Dlatego pozycjonowanie stron to proces długotrwały i kosztowny. Lepiej szukać alternatywnych fraz, które też są wystarczająco często wywoływane ale nie są tak silnie obsadzone. Możemy np. zamiast precyzować miasta użyć nazwy dzielnic. Ale to nie musi być dzielnica, jeśli nasz zakład mieści się w centrum handlowym lub jego okolicy możemy posłużyć się jego nazwą. To zdecydowanie sprecyzuje nam hasło i wpłynie na łatwość pozycjonowania.  Czy jesteśmy w stanie sami wpłynąć na miejsce, które zajmujemy podczas wyszukiwania danej frazy. Po części tak.

Tym większa jest popularność naszego adresu, tym większe mamy szanse że będziemy piąć się w wynikach wyszukiwarek. Warto nasza stronę dodawać do portali, które skupiają informacje o firmach i pomagają w ich wyszukiwaniu. Po pierwsze bo są ludzie, którzy z tego korzystają a po drugie bo to nic nie kosztuje. Dodatkowe korzyści są takie, że takie portale są często przeszukiwane przez roboty (BOT) wyszukiwarek a one wchodzą pod każdy adres strony, który znajdą. Jeśli chcemy wyszukiwarkom ułatwić odnajdowanie naszej strony, w naszym interesie leży popularyzowanie go w sieci. Możemy to robić poprzez fora, portale społecznościowe, grupy dyskusyjne. Kiedy już wybierzemy frazy, które chcemy pozycjonować powinniśmy dobrze poszukać firmy, która się tym zajmie.

Mają one w zwyczaju niezbyt precyzyjnie informować o czasie jaki zajmie dojście na pierwszą stronę z wynikami (czyli bycie w pierwszej dziesiątce) Oczywiście nikt nie może obiecać co do dnia, ale nie dajmy się zbyć określeniem „w przeciągu kilku miesięcy” Bo choć proces pozycjonowania jest dość długotrwały, to znalezienie się w pierwszej dziesiątce po ośmiu miesiącach, ciężko uznać za osiągnięcie.  Dlatego żądajmy dość precyzyjnych zapisów, powiedzmy do plus minus dwóch miesięcy. Po drugie musimy wiedzieć od kiedy mamy zacząć płacić za pozycjonowanie. Przyjęło się, że firmy pobierają opłatę dopiero za wejście naszej strony do pierwszej dziesiątki. Ale nie jest to reguła więc lepiej się upewnijmy. Nie oczekujmy od razu pierwszego miejsca, ale pierwsza strona to minimum.  Reklama internetowa wymaga czasu i cierpliwości ale nasz trud się opłaci.

Zdjęcie do artykułu znalezione na stronie Pixabay.com

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *